galen, galnare, galnast!

Tyst, tystare, tystast! Det har varit väldigt lugnt här på bloggen ett bra tag nu. Men som för allting annat finns det givetvis en förklaring till detta. Jag har nämligen haft hundfritt och varit på skidsemester. Alma har haft tio dagars lyxlirande hemma hos morfar & anker. Egen tallrik till middagen, eftermiddagsfika och långpromenader för att nämna något! Men som i så många andra fall finns det även här ett MEN och detta är att tio dagar i koppelpromenader resulterat i en väldigt pigg och galen tollardam med stora mängder överskottsenergi.


Igår var det iallafall premiär på vårens unghundskurs. Trots en överspeedad Alma gick det bra. Köttbullar kan få de flesta matglada hundar att göra underverk. Vi fick byta hundar under en övning. Spännande att se hennes agerande med en helt främmande tjej. Själva träningsmomentet gick bra, men Almas energi efteråt ställde till lite problem. Den bästa liknelsen jag kan komma på är en het häst tillsammans med en ovan ryttare som drar istället för att vara mjuk i handen. Kanske inte säger er så mycket, men men…


Det blev över 2,5 timmes träning och lek igårkväll. Lugnt och lite trött hund fantiserade jag om när jag körde hem. Alma hade tydligen andra tankar. Runt, runt i lägenheten, upp,ner för trappan, leksak efter leksak hämtades ut på golvet. Bokstavshund, existerar det?! Adhd, Add, Damp … you name it, she got it all!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0