Merry Christmas!


Still alive

Har varit lite tyst här ett tag nu, men vi lever fortfarande! Har bara varit lite mycket att göra nu inför jul med  mycket på jobb och alla andra förberedelser, så bloggen har inte riktigt hunnits med. En del har iaf hänt sedan sist. Alma har haft ögoninflamation, men är med hjälp av ögonsalva nu frisk. Blodprov för rabiesvaccineringen har tagit och godkänd nivå antikroppar har uppnåts, vilket gör att ett litet pass i Almas namn nu finns i vår ägo! Sist men absolut inte minst, så har lilladamen nu blivit storadamen, då första löpperioden nu pågår sedan två veckor tillbaka. Jag har inte märkt någon större skillnad på henne, förutom att hon är lite mer villig att gå ut än normalt, samt att stanna o lukta på allt och markera sitt revir varannan meter nu tillhör rutinerna på våra promenader. Nu får jag jobba vidare här, så att jag kan ta mig hemmåt och börja fira lite jul. Granen ska in i lägenheten i eftermiddag, och jag väntar med spänning på och se hur många minuter den kommer stå orörd innan lillmonstret ska utforska alla röda kulor och dylikt... 


RSS 2.0