Miss Big

Häromdagen, närmare bestämt den 12/2 på Almas 10-månaders dag, vägde jag det lilla livet. Det visade sig dock att hon inte är så liten, vilket jag iofs förstått ett tag. Vågen visade hela 20 kg! En fullvuxen tik väger enligt Nova scotias rasstandard 17-20 kg. Alma är inte ens 1 år ännu ju, så känns som det kan plusas på lite till. Vill påpeka att hon absolut inte är tjock, utan helt perfekt i hull. En bestant tollardam jag har med andra ord. På den punkten kan vi kanske inte säga att matte och hund har så mycket gemensamt.

Update: Mamma hade en relevant fråga i ämnet, hur hög hon är, så nu har vi mätt. Hon är maxad även där om man säger så. 49 cm i mankhöjd. Rasstandard för tikar är 48 cm...

Kommentarer
Postat av: ingrid

fin vovve. hur är hon i mankhöjden?

2010-02-15 @ 19:23:39
Postat av: ingrid

tyckte jag säg det!!!!

2010-02-15 @ 22:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0